Možemo li se na brzinu pripremiti za ljeto?

ljeto

Kratak odgovor bi bio ne 😊 jedan od razloga je što stanicama u tijelu treba određeno vrijeme kako bi registrirale da radimo nešto dobro. Slična paralela bi se mogla povući s debljanjem, nismo natukli 10 kila viška preko noći, nego konstantnim lošim navikama i sjedilačkim načinom života. Ne želim vas baciti u očaj, ali nadam se da ću vas potaknuti da na vrijeme krenete razmišljati o vlastitim navikama. Što možete učiniti za svoj organizam da budete makar malo spremni za vruće ljeto i plažu?

  1. Pijte puno vode
    …i to 2 litre dnevno. Postavite podsjetnik na mobitelu da svakih sat vremena popijete veliku čašu vode jer znam kako je to kad vas posao ponese i zadubite se u radni zadatak. Ipak, vaše zdravlje vam mora biti najvažnije. Koža je naš najveći organ i ona zahtijeva hidriranost. Naša koža je prva brana virusima i vjerujem da ćete vrlo brzo uvidjeti prednosti ispijanja vode. Ne preporučujem hladnu vodu nikako – naime, kada hladna voda dođe u usta i grlo, naše tijelo ju dovodi na temperaturu koja je u okruženju što čini stres organizmu samo po sebi. Ako ikako možete, pijte mlaku vodu.
  2. Je li vam baš potrebna ta šalica kave?
    Znam, znam, ne možete se razbuditi, zombi ste i opasni za okolinu dok ne dobijete svoju dozu smeđeg eliksira odmah izjutra, bla bla. Naslušala sam se svih varijanti ove rečenice 😊 Vlastito iskustvo, a i iskustvo iz moje kliničke prakse mi govori da ispijanje kave nikako ne koristi tijelu ni organizmu, osobito na prazan želudac. Ako kavu koristite za razbuđivanje, zašto ne isprobate sljedeće: ujutro kad vam zazvoni alarm, nemojte odmah stisnuti snooze, otvorite oči, ne posežite odmah za vijestima i Facebookom, nego ustanite iz kreveta, ali postepeno: najprije sjednite na krevet, dozvolite tijelu da se razbudi, rastegnite se. Idealno bi bilo kada biste pored uzglavlja imali vodu da ju odmah popijete, time dajete pravi signal tijelu da je došlo vrijeme razbuđivanja. Potom napravite ukusan doručak i popijte šalicu zelenog čaja koji ima dokazano antioksidativni učinak i ne uzrokuje celulit 😊
  3. Lagano vježbajte
    To ne trebaju biti neke zahtjevne vježbe. Nisam ljubiteljica paušalnih savjeta, no koristi tjelovježbe su nebrojene i ne postoji čovjekova dob kada vježbanje nije preporučljivo ili poželjno. Za početak vam je dovoljno 10 minuta u danu, ima bezbroj vježbi dostupnih na internetu koje vam mogu biti opuštajuće i motivirajuće. Ako s vježbama krećete prvi put u životu tjedan dana prije godišnjeg odmora, ne počinjite preambiciozno i postavite sami sebi realna očekivanja, inače biste mogli završiti s upalama mišića u najboljem slučaju, ili s puknućima tetiva, ligamenata ili kostiju u goroj varijanti. Godišnji odmor u bolnici umjesto na plaži ne zvuči baš privlačno, stoga oprezno s razgibavanjem i pamet u glavu.
  4. Ubacite zeleno lisnato povrće u svaki obrok
    Konačno nam dolazi godišnje doba kada su nam dostupne sve moguće varijante povrća. Zeleno lisnato povrće je fantastično za probavu, imunitet, blistavu kožu, energiju. Jedite porciju povrća uz jutarnji omlet, popodnevni kotlet i večernji složenac od povrća. Ako niste ljubitelj povrća, krenite postepeno, ne znači da u jednom danu morate pojesti kilogram špinata, ili uz jedan obrok – za početak će biti dovoljno da umjesto kruha ili krumpira ubacite povrće. Vjerujem da kad vidite prednost koju vam povećani unos povrća donosi, neće vam biti potrebna dodatna motivacija.
  5. Koristite vitamin D u spreju
    Moja klinička praksa mi je pokazala u korona vremenima kako je vitamin D bitan čimbenik u obrani organizma i podizanju imuniteta i svim sam svojim klijenticama preporučila da ga koriste još u ožujku. Naravno, i inače ga godinama preporučujem za konzumaciju, no sada sam baš bila uporna u svom stajalištu. Vitamin D dobivamo prirodno preko sunčevih zraka, ali većinu vremena provodimo u zatvorenim prostorima i u konačnici smo u deficitu s ovim vitaminom. Preporučujem varijantu u spreju jer se najbrže apsorbira u organizam.
  6. Izbacite šećer
    Stavila sam ga na posljednje mjesto, ali kad bih birala od čega da krenete s ovog popisa, izbacivanje šećera bi bila prva stanica na putu prema optimalnom zdravlju. On deblja, uzrokuje neviđene amplitude u raspoloženju, daje nam bore i celulit, zbilja nije zaslužio mjesto na vašim policama, niti u životima. Slatkiši, pekarski proizvodi, umjetni kolači, dresinzi za salatu, umaci sa skrivenim šećerom i ostala ekipa bi trebala dobiti doživotni izgon s vašeg menua.

Kada se konačno dokopate plaže i svog zasluženog mjesta pod suncem…

… molim vas, nemojte se pržiti!!! Niste pommes frittes u fritezi, dugotrajno sunčanje je štetno za kožu, izaziva organizmu stres, bez obzira koji zaštitni faktor stavili na sebe. Ne dajte nikakvu šansu melanomu. Pođite na plažu u 16h, a vrijeme dotad iskoristite za pravo i jedinstveno punjenje baterija, konačno pročitajte knjige za koje dosad niste imali vremena, dajte i tehnologiji slobodne dane, poglavito mobitelima. Spavajte malo dulje ujutro jer ste po noći plesali 😊 Svakako preko dana koristite zaštitnu kremu, preporučujem faktor 30, a za lice preporučujem od dr. Schrammek Solar Protect Fluid kojeg možete koristiti tijekom cijele godine – faktor 50. Primjećujem kod klijentica koje ga koriste redovito da na kraju ljeta gotovo da i nemaju pigmentacije na licu, a fluid je vrlo zahvalan za korištenje jer je dovoljno ga nanijeti ujutro jednom i to je to! Naravno, nakon plivanja u moru ga je potrebno reaplicirati. Pigmentacije će dobiti zaseban niz članaka ujesen jer će tada izroniti na površinu najviše, a ja imam oružje za borbu protiv neujednačene boje kože.

Želim vam obilje zabave i odmora na vašem godišnjem kako on na kraju ne bi ispao godišnji umor 😊 Ja vas i dalje čekam na istoj adresi, Božidara Adžije 22/2 na Trešnjevci i radujem se vašem dolasku!

Vaša Steffie